Vytváření odkazů – Linkbuilding

Vytváření odkazů - Linkbuilding
Vytváření odkazů – Linkbuilding

Vytváření odkazů

Pokud hledáte spolehlivého partnera pro linkbuilding, který vám pomůže dosáhnout vašich cílů a zviditelnit vaši webovou stránku, neváhejte nás Business-Fortuna.cz kontaktovat. Jsme přesvědčeni, že naše zkušenosti, odbornost a osobní přístup vás přesvědčí o tom, že jsme tím pravým týmem pro vaše online potřeby. Společně to dokážeme!

Co si představit pod pojmem linkbuilding, když ani v překladu „budování zpětných odkazů“, stále nevíte, co tato práce obnáší? Jedná se o dlouhodobou a pravidelnou práci na získávání zpětných odkazů, které vedou na cílovou stránku, kterou chcete dostat na vyšší pozice v přirozeném vyhledávání. Kvalitním linkbuildingem zvýšíte autoritu, kterou hodnotí vyhledávač jako Google, podle které se rozhoduje, jak vysoko ve vyhledávání vaší webovou stránku zařadí vůči konkurenci.

Jak je cena služby linkbuildingu?

Pokud se má k vytváření odkazů – linkbuilding přistupovat komplexně, tedy na klíč, je třeba počítat s náklady od 8.000 Kč / měsíčně, aby se zaplatila nejen práce SEO specialisty či linkbuildera, ale i copywritera na přípravu článků a jejich publikace na magazínech. Teoreticky existuje přes 60 technik jak získat zpětný odkaz, ale na každý projekt v praxi stačí vybrat 3 způsoby, které jsou maximálně efektivní a my k linkbuildingu přistupujeme cena / výkon. Linkbuilding má svůj účel a ten je třeba splnit za využití takových technik s nejvyšší účinností. Pro nás osobně je linkbuilding nejoblíbenější činností v rámci aktivit SEO. Baví nás jednat s redakcemi, majiteli magazínů či oborových webů, vyjednávat cenu a možnosti publikace článků. Stejně tak komunikace s copywriterem, aby nám připravil účinné obsahové podklady. Poté vyhodnocujeme výsledky, protože práce má vliv na posun pozic klíčových slov nebo třeba tvorbu doporučení, pro zlepšení cílové stránky.

V praxi to znamená, že linkbuilder si dokonale pročte webovou stránku klienta a na základě analýzy klíčových slov a rozpočtu navrhne strategii pro budování zpětných odkazů. Poté na základě tematického okruhu a kreativní činnosti se snaží získat na relevantních webových stránkách zpětné odkazy, například napsáním článků pro odborné magazíny, portály, weby nebo blogy, s uvedením odkazu na propagovanou stránku či konkrétní kategorii stránky, která úzce souvisí s tématikou článku.

Jaké jsou možnosti linkbuildingu?

Možností, jak dělat linkbuilding, je hodně a neexistuje univerzální způsob, jak kvalitně provádět linkbuilding. Každý projekt představuje unikátní práci linkbuildera, který navazuje spolupráce, získává strategické partnery na internetu a jeho aktivity vedou k lepší viditelnosti webových stránek tam, kde potencionální návštěvníci a zákazníci hledají.

Pokud máme shrnout aktivity linkbuildingu, začínáme analýzou webové stránky klienta. Navrhujeme úpravy webové stránky, aby byl linkbuilding účinný. Děláme analýzu konkurence, navrhujeme strategie a můžeme začít s prací podle plánu. V průběhu dochází k vyhodnocování, úpravám strategie, tvorbě pravidelných přehledů a konzultacím s klientem.

Důležité je vyjasnit si rozpočet a cíle, které jsou pro dosažení výsledku důležité. Pro linkbuilding je důležitá spolupráce s copywriterem, protože se nejedná o bezduchou tvorbu odkazů bez nového obsahu. Většinou se jedná o pečlivě připravené PR články, pro které se snažíme najít správné místo na internetu tak, aby odkazový profil se stále zdokonaloval a byl v očích vyhledávačů lepší než konkurenční webové stránky.

Linkbuilding je důležitou složkou pro optimalizaci webových stránek, protože stále se jedná o jeden velice důležitý faktor v algoritmu, který vyhledávače používají, aby poznaly, na kterou pozici cílovou stránku ve vyhledávání umístit, a to pro každé klíčové slovo, které je pro dohledatelnost konkrétní stránky

důležité. Můžete mít obsah sebelepší, ale pokud zcela zanedbáte linkbuilding, konkurence vás jistě převálcuje.

Co přináší linkbuilding?

Na rozdíl od reklamní kampaně, linkbuilding není výkonnostně zaměřený a nemůžete očekávat přímé prodeje nebo návratnost. Můžeme na něj pohlížet jako na investici, která vám pomůže nejen v SEO, ale i v budování značky. SEO jako optimalizace pro vyhledávače zvyšuje návštěvnost z přirozeného vyhledávání a sekundárně tedy i obrat, pokud se jedná o eshop. Budování značky je dlouhodobá záležitost, ale docílíte toho, že název firmy či eshopu bude více vyhledávaný, bude více přímé návštěvnosti, budete lépe chráněni před negativními referencemi a celkově podpoříte brand. Linkbuilding můžeme zařadit mezi PR aktivity, protože rozdíl mezi placeným a neplaceným PR článkem je velmi tenký.

Služba linkbuildingu Cena náročnosti linkbuildingu závisí na velikosti webové stránky a tématu. Je rozdíl dělat linkbuilding pro lokální web v Praze či Brně nebo velký eshop. Stejně tak je rozdíl dělat linkbuilding v oblasti bydlení, kde existuje velké množství relevantních blogů a magazínů, oproti konzervativnějšímu odvětví. U obsahového marketingu záleží na typu systému, protože některé platformy, jako je Wix nebo Webnode, se hůře optimalizují a upravují obsah, ale u linkbuildingu je situace jiná. Lokální linkbuilding často dosahuje rychlejšího dosažení cíle, například když se snažíme optimalizovat stránku na klíčové slovo „linkbuilding Praha“ nebo „linkbuilding Ostrava“.

Pokud máte zájem, nechte si zpracovat nezávaznou cenovou nabídku na linkbuilding nebo komplexní optimalizaci vaší webové stránky. Jsme tu, abychom vám pomohli dosáhnout výsledků, kterých si zasluhujete. Společně dosáhneme vašich cílů na internetu a zvýšíme viditelnost vaší webové stránky.

Schaltfläche "Zurück zum Anfang"